آموزش متره وصورت وضعیت نویسی و نکات اجرایی مهندسین ناظر

آموزش تخصصی فهرست بهای ابنیه،راه وباند،مکانیک،برق، تجمیعی شهرداری تهران و نکات کلیدی نظام مهندسی ساختمان

آموزش متره وصورت وضعیت نویسی و نکات اجرایی مهندسین ناظر

آموزش تخصصی فهرست بهای ابنیه،راه وباند،مکانیک،برق، تجمیعی شهرداری تهران و نکات کلیدی نظام مهندسی ساختمان

آموزش متره وصورت وضعیت نویسی و نکات اجرایی مهندسین ناظر
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندها
آخرین نظرات
سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ق.ظ

اسکوپ سنگ نمابه همراه تفسیر فهرست بها ی آن

اِسکُپ

اسکوپ سنگ بدین معنی است که سنگ هایی که در تراز قائم استفاده می شود برای اطمینان از عدم شل شدن و سقوط آن و همچنین پایداری در حین زلزله، اسکوپ می شود. برای این منظور پشت سنگ توسط دستگاه فرز سنگ شیار داده شده و بعد سیم آرماتور بندی سخت نه نرم دور این حاشیه قرار داده می شود و از پشت این سیم از دو طرف سنگ به هم تابونده می شود. این سنگ وقتی در تراز قائم قرار گرفت و وقتیکه دوغ آب پشت سنگ ریخته شد سیم با دوغ آب پیوستگی ایجاد کرده و احتمال سقوط سنگ از بین خواهد رفت. عموماً واژه اسکوپ به عنوان مهار سنگهای نما شناخته می شود ولی حتی برای سنگهای قائم که به عنوان سنگ ازاره در داخل فضاهایی مانند بیمارستان و بانکها مورد استفاده قرار می گیرد نیز بایستی انجام شود.

دلیل اسکوپ این است که سنگ بر خلاف آجر قدرت مکش کمتری داشته و ملات را کمتر به خود جذب می کند. به همین دلیل ممکن است به مرور زمان ملات پشت سنگ خشک شده و چسبندگی بین ملات و سنگ از بین رفته و سنگ سقوط کند که در حالت سنگ نما می تواند خطر آفرین باشد.

شماره ایتم در صورت اجرا در فهرست بهای ابنیه در فصل 22 می باشد(220602و220603) که دارای دوبخش اسکوپ سنگ گرانیت وغیر گرانیت می باشد.قیمت ایتم اسکوپ سنگ گرانیت به دلیل سخت بودن این سنگ حدود 2 برابر دیگر سنگ ها می باشد.

نظرات (۲)

سلام ممنون از سایت خوب وتوضیحات اجراییتون
پاسخ:
خواهش می کنم شما لطف دارید

سلام در مورد اجرای سنگ پله با تجه به ضخامت ان و سنگ در پوش جانپناه و تم مرغی بالای ازاره - با توجه به اینکه در فهرست بها چیزی در مورد ان اشاره نشده است - ایا قیمت جدید میشود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی